Editorial
Abstract
A diversidade da atuação do terapeuta ocupacional e a riqueza de soluções criadas para os problemas que enfrenta ficam mais uma vez registradas nesta edição dos Cadernos de Terapia Ocupacional da UFSCar.
Neste número, dois grandes temas estão sendo veiculados: um deles voltado para as discussões sobre sua atuação (na clínica ou fora dela) e outro direcionado para questões que cercam a formação do profissional.
No primeiro grande tema se incluem os estudos de caso que discutem o uso da atividade terapêutica com o indivíduo queimado em fase aguda e a ação interdisciplinar na atuação com a criança portadora de múltipla deficiência, destacando a importância da multidisciplinariedade neste processo.
Dentro do segundo grande tema, um relato de experiência desperta nossa atenção para o fazer do terapeuta ocupacional na visão da saúde do trabalhador. Uma contribuição para a formação de profissionais reflexivos e críticos é oferecida no artigo que analisa a utilização de novos métodos de ensino na terapia ocupacional, como o PBL (aprendizagem baseada no problema).
Três resumos de teses de doutorado completam este número, mostrando a crescente evolução da formação dos terapeutas ocupacionais brasileiros.
Esperamos que os colegas possam usufruir do prazer dessas leituras.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The “Statement of Responsibility, Copyright and License Agreement” according to the model below must be signed by all the authors and sent during the article submission.
Statement of Responsibility, Copyright and License Agreement
Submission date:
Paper’s Title:
I, the undersigned, hereby certify that:
I participated in the conception of the paper and make public my responsibility for its content.
- All information concerning any source of funding received for the development of this research has been properly disclosed and made available to the editors during the submission.
- There were no connections or agreements between authors and funding sources that constitute any conflict of interest, potential or apparent, that may affect the results of the research.
- If experiments with human or animal subjects were involved all ethical procedures were followed and approved by an Institutional Review Board and that informed consent has been collected and archived when necessary, and the dissemination of images was authorized and I assume full responsibility for it.
- That the manuscript is original and that the research is not in part nor in whole currently submitted to another periodical, either in print or in an electronic format, nor is any other material of my authorship with substantially similar content so submitted.
- If requested, I will provide and cooperate fully in obtaining and providing data on which this text is based, for the editors’ examination.
- I have read and agreed with the terms of the Open Access and License Creative Commons Attribution (CC-BY), available at: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Authors’ full names and signatures list: